Çarşamba günü bir Rajasthan mahkemesi, Hindu grupların Ajmer'deki Khwaja Moinuddin Chishti tapınağının altında bir Hindu tapınağının bulunduğunu ve burada ibadet haklarının arandığını iddia eden bir davada bir bildiri yayınladı.
Rajasthan'daki Ajmer Sharif Dargah. (arşiv fotoğrafı)
Hukuk Hakimi Manmohan Chandel, Eylül ayında Hindu Sena'nın ulusal başkanı Vishnu Gupta tarafından açılan, Bhagwan Shri Sankat Mochak Mahadev Virajman Dargah Komitesi'ne Karşı başlıklı davayı dinledi.
Mahkeme, Birlik Azınlık İşleri Bakanlığı, Ajmer Dargah Komitesi ve davaya taraf olan Hindistan Arkeolojik Araştırmaları Kurumu'na (ASI) tebligat yayınladı.
Bir sonraki duruşma 20 Aralık'ta yapılacak.
Dilekçe sahibinin avukatı Ramswaroop Bishnoi, 1911 tarihli bir kitaptan alıntı yaptı: Ajmer: Tarihsel ve tanımlayıcı Dargahın inşasında bir Hindu tapınağının enkazının kullanıldığını iddia eden emekli yargıç Harvilas Sharda tarafından.
Kitaba göre, dargahın içinde, daha önce bir Brahman ailesi tarafından tapınılan bir Shiva lingamını barındıran bir kutsal alan veya mahzen vardı. Kitapta ayrıca dargah yapısının bir parçası olarak bir Jain tapınağının kalıntılarından bahsediliyor ve 75 metrelik Buland Darwaza'nın inşasındaki tapınak kalıntılarının unsurları anlatılıyor.
Bishnoi, dilekçe sahibinin daha önce ASI'ye dargahla ilgili soruşturma talep eden bir muhtıra sunduğunu söyledi. Dilekçede öncelikle dargahın bodrum katında yer aldığı söylenen Shiva Lingam'da ritüeller ve ibadetler gerçekleştirmek için izin istendi.
Bu gelişmeye tepki gösteren Anjuman Komitesi (Khadim'in organı) Sekreteri Syed Sarwar Chishti, bu tür meseleleri şimdi takip etmenin manasını sorguladı ve eski CJI Chandrachud'un 1991 tarihli İbadet Yerleri Yasası'nın dini inançların statükosunu belirlediği yönündeki daha önceki gözlemine atıfta bulundu. alanlar 1947'deki gibi kalacak (Babri Camii hariç). “Burada 800 yılı aşkın bir süredir, farklı dönemlerde hizmet veriyoruz… ve şimdiye kadar hiçbir şey olmadı… bu, ülkenin çıkarına değil. “Bu dargah Khawaja Garib Nawaz'a ait ve öyle kalacak. “dedi.
Ayrıca mahkemenin ASI'ye gönderdiği bildirimi de sorguladı ve “Azınlıklar Bakanlığı'na bağlı olduğu için dargah üzerinde yargı yetkisine sahip olmadığını” söyledi.
Gelişme, Uttar Pradesh'in Sambhal bölgesinde, bir sivil mahkemenin Hukuk Komiseri'ne Babür dönemi Shahi Jama Mescidi hakkında soruşturma yürütmesi yönünde talimat vermesinin ardından Pazar günü dört kişinin öldüğü gerginliklerin arttığı bir dönemde geldi. Sambhal'daki Hindu gruplar da caminin 1529'da bir Hindu tapınağının yıkılmasından sonra inşa edildiğini iddia etmişti.
Hindu grupların Varanasi'deki Gyanvapi Mescidi ve Mathura'daki Shahi Eidgah'ı inşa etmek için tapınakların yıkıldığı yönündeki iddiaları üzerine Varanasi ve Mathura'daki mahkemelerde de benzer davalar sürüyor.
Rajasthan'daki Ajmer Sharif Dargah. (arşiv fotoğrafı)
Hukuk Hakimi Manmohan Chandel, Eylül ayında Hindu Sena'nın ulusal başkanı Vishnu Gupta tarafından açılan, Bhagwan Shri Sankat Mochak Mahadev Virajman Dargah Komitesi'ne Karşı başlıklı davayı dinledi.
Mahkeme, Birlik Azınlık İşleri Bakanlığı, Ajmer Dargah Komitesi ve davaya taraf olan Hindistan Arkeolojik Araştırmaları Kurumu'na (ASI) tebligat yayınladı.
Bir sonraki duruşma 20 Aralık'ta yapılacak.
Dilekçe sahibinin avukatı Ramswaroop Bishnoi, 1911 tarihli bir kitaptan alıntı yaptı: Ajmer: Tarihsel ve tanımlayıcı Dargahın inşasında bir Hindu tapınağının enkazının kullanıldığını iddia eden emekli yargıç Harvilas Sharda tarafından.
Kitaba göre, dargahın içinde, daha önce bir Brahman ailesi tarafından tapınılan bir Shiva lingamını barındıran bir kutsal alan veya mahzen vardı. Kitapta ayrıca dargah yapısının bir parçası olarak bir Jain tapınağının kalıntılarından bahsediliyor ve 75 metrelik Buland Darwaza'nın inşasındaki tapınak kalıntılarının unsurları anlatılıyor.
Bishnoi, dilekçe sahibinin daha önce ASI'ye dargahla ilgili soruşturma talep eden bir muhtıra sunduğunu söyledi. Dilekçede öncelikle dargahın bodrum katında yer aldığı söylenen Shiva Lingam'da ritüeller ve ibadetler gerçekleştirmek için izin istendi.
Bu gelişmeye tepki gösteren Anjuman Komitesi (Khadim'in organı) Sekreteri Syed Sarwar Chishti, bu tür meseleleri şimdi takip etmenin manasını sorguladı ve eski CJI Chandrachud'un 1991 tarihli İbadet Yerleri Yasası'nın dini inançların statükosunu belirlediği yönündeki daha önceki gözlemine atıfta bulundu. alanlar 1947'deki gibi kalacak (Babri Camii hariç). “Burada 800 yılı aşkın bir süredir, farklı dönemlerde hizmet veriyoruz… ve şimdiye kadar hiçbir şey olmadı… bu, ülkenin çıkarına değil. “Bu dargah Khawaja Garib Nawaz'a ait ve öyle kalacak. “dedi.
Ayrıca mahkemenin ASI'ye gönderdiği bildirimi de sorguladı ve “Azınlıklar Bakanlığı'na bağlı olduğu için dargah üzerinde yargı yetkisine sahip olmadığını” söyledi.
Gelişme, Uttar Pradesh'in Sambhal bölgesinde, bir sivil mahkemenin Hukuk Komiseri'ne Babür dönemi Shahi Jama Mescidi hakkında soruşturma yürütmesi yönünde talimat vermesinin ardından Pazar günü dört kişinin öldüğü gerginliklerin arttığı bir dönemde geldi. Sambhal'daki Hindu gruplar da caminin 1529'da bir Hindu tapınağının yıkılmasından sonra inşa edildiğini iddia etmişti.
Hindu grupların Varanasi'deki Gyanvapi Mescidi ve Mathura'daki Shahi Eidgah'ı inşa etmek için tapınakların yıkıldığı yönündeki iddiaları üzerine Varanasi ve Mathura'daki mahkemelerde de benzer davalar sürüyor.