Rajasthan hükümeti, seçim kampanyasında etkileyicilerle çalışmaya çalışıyor

Nesrin

New member
Rajasthan hükümeti, bilgi yaymak ve öncesinde eyalet hükümetinin sosyal refah programlarına daha iyi “erişim” sağlamak için Facebook, Twitter, Instagram ve YouTube gibi bazılarının milyonlarca takipçisi olan çeşitli platformlarda sosyal medya etkileyicilerinin reklamını yapmaya karar verdi. genel seçimler bu yıl yapılacak.


Rajasthan Başbakanı Ashok Gehlot (PTI)

Ashok Gehlot liderliğindeki hükümet 26 Haziran’da yaptığı açıklamada, yazılı ve elektronik medyada düzenli olarak reklamlar gönderirken, gelecekte bu reklamların sosyal medya fenomenlerine de gönderileceğini söyledi.

Ayrıca okuyun: Sosyal medya etkileyicileriyle yapılan röportajlar üzerine merkezde yeni Kongre iddianamesi

Bildirim, hükümetin girişimiyle bağlantılı etkileyicilerin şu kadar para kazanabileceğini söyledi: ₹Diğer şeylerin yanı sıra takipçilerinin sayısına ve ürettikleri içeriğe bağlı olarak ayda 5 lakh.

“Eyalet hükümetinin kamu refahı programlarını hızlı bir şekilde halkın geneline ulaştırmak için Rajasthan hükümeti, eyalet içinde veya dışında işletilen Facebook, Twitter, Instagram ve YouTube gibi sosyal medya platformlarında reklam verecek. Reklamlar, ihtiyaç ve kullanıma göre hesap sahipleri, operatörler veya sosyal medya etkileyicileri ile paylaşılır.

Hükümet, girişime katılmaya uygun olacak dört sosyal medya etkileyicisi kategorisi açıkladı.

En yüksek A kategorisi, en az 1.000.000 takipçisi olan etkileyicileri veya hesap sahiplerini içerir. İkinci B kategorisi 500.000 takipçiye sahip olanları içerirken, “C” kategorisi 100.000 takipçiye sahip olanları ifade eder. Son “D” kategorisi, en az 10.000 takipçisi olanları içerir.

Hükümet duyurusu, takipçi sayısına ek olarak, etkilenen kullanıcıların son altı ayda her ay paylaştığı Haber ve gönderilerin sayısı hakkında da bilgi içeriyordu. A kategorisindeki kullanıcıların ayda 100 Haberya veya 150 gönderiye ihtiyacı varken, B kategorisindeki etkileyicilerin en az 60 Haberya veya 100 gönderiye sahip olması gerekir.

Benzer şekilde, C kategorisindeki kullanıcıların 30 Haber veya 50 gönderiye, B kategorisindeki etkileyicilerin en az 15 Haber veya 30 gönderiye sahip olması gerekir.

Hükümet, A kategorisindeki kullanıcıların maksimum kazanabileceğini söyledi. ₹B, C ve D kategorisindeki kullanıcılar ayda 5 lakh’a kadar kazanabilir ₹2 lakh, ₹50.000 ve ₹10.000 veya

Açıklamada, reklamların hükümet tarafından kurulan bir komitenin tavsiyesi üzerine yayınlanacağı belirtildi.

Hükümet yetkilileri Rajasthani sanatı, kültürü ve gelişimi ile ilgili içerik paylaşan hesap sahiplerine veya kullanıcılara “öncelik” verileceğini söyledi. İçeriğin doğası gereği “ulus karşıtı” veya “müstehcen” olamayacağı belirtildi.

Siyasi analist Manish Godha şunları söyledi: “Hükümet, daha iyi erişim elde etmek için sosyal medyayı kullanmaya karar vermiş görünüyor.” Sosyal medya etkileyicilerinin yöneticilerle toplantıları ve etkileşimleri oldu ve bu, Bharatiya tarafından sosyal medyanın genel kullanımıyla çelişiyor. Janata Partisi.”

BJP sözcüsü Mukesh Pareek, böyle bir girişimin amacını sorgulayarak, bunun yalnızca yaklaşan seçimlerde seçmenleri etkilemeyi amaçladığını söyledi.


  • YAZAR HAKKINDA


    Sachin Saini, Rajasthan’ın özel muhabiridir. Politika, Turizm, Orman, Ev, Panchayati Raj ve Kırsal Kalkınma ve Kalkınma Gazeteciliği konularını kapsamaktadır. …ayrıntılı olarak görün